Va place clipul de promovare a Romaniei?

Ce citesc
Ocazional mă mai uit la Discovery și văd mândru că existăm și noi cu advertising de țară. Ce pot să zic, sunt sigur că e foarte greu să faci marketing pentru o țară, dar probabil cea mai mare problemă e să ai oamenii potriviți. Nu vreau să supăr pe nimeni, dar noi nu am avut oamenii potriviți. E foarte frumos că avem păduri, dealuri și oameni îmbrăcați în haine populare, dar eu ca turist vreau să văd istorie. Clădiri, oameni, comunitate, muzee, piețe, piațete și povești ale oamenilor faimoși. Nu doar păduri și oameni dansând pe muzică populară într-un cadru photoshopat prost.

Astăzi avem un exemplu de așa da pentru marketing de țară, Rusia.

Cât de simplu și elegant. Dacă ai o părere proastă despre Rusia, nu ți-o schimbă mult, dar măcar ți-o schimbă în bine.

11 thoughts on “Va place clipul de promovare a Romaniei?

  1. Indiferent de politica de promovare aleasă, n-avem nici o șansă să câștigăm ceva prin turismul cultural. La ce muzee ai vrea să-i duci pe italieni, nemți, englezi și spanioli? Ce stiluri arhitecturale ai vrea să pui în valoare pentru a-i pune la colț pe cei care ne-ar face concurență în acest segment de piață? Fie că ne place sau nu, nu acolo e punctul nostru forte. Noi putem să oferim liniște, natură, tradiții diferite și cluburi. Asta avem, cu asta defilăm.

    Cum să reușim să-i seducem pe alții cu istoria și cultura noastră când nici noi n-o cunoaștem cu adevărat?

    1. Nu trebuie să fim atât de pesimiști. În Timișoara cel puțin, avem câteva stiluri arhitecturale care le putem arăta. Nu prea avem muzee, dar cu un ghid bine pus la punct poți descoperi câteva fun fact-uri faine despre oraș.

  2. Știu că există vreo 2-3 fun-fact-uri interesante, dar nu poți să aduci oameni de la mii de kilometri și să-i cazezi pentru o săptămână, să-i storci de bani și-n acest timp să le spui bancuri și anecdote despre oraș.

    Vorbesc foarte serios acum. Ce-ai putea să folosești pentru a-ți impresiona eventuali oaspeți veniți din țări cu o puternică tradiție culturală? Încearcă să imaginezi un program pentru o săptămână. Ia toate obiectivele interesante din oraș și din împrejurimi și vezi ce-ți iese.

    1. OK, dar nu trebuie să stea o săptămână în Timișoara. Vrei să îmi spui că nu ai ce face 1 săptămână prin România?

      2. Oamenii care vin în Europa de Est în vizită nu vin doar în România sau doar în Bulgaria. Se face tur, dar pentru a fi inclus în tur trebuie să fii prezent ca și advertising de țară.

  3. Cu siguranta avem ce vedea in Romania, nu te contrazic, dar nu lipsa ( sau ma rog mai nou cvasipromovarea brandului de tara) unei campanii de marketing este foarte grav ci faptul ca locurile, monumnetele istorice sunt lasate de izbeliste fara ca cineva sa fie preocupat de stoparea degradarii lor. Este un fapt general-valabil si trist.

  4. Adevarat Ionut, sunt probleme fundamentale. Dar nu poti sa ignori promovarea si sa astepti sa repari ceva. Ce facem, murim de foame pana se apuca careva sa faca?

  5. @Daniel: eu pledez pentru o abordare simultana a celor doua probleme; promovare si renovare ca tate mi-e ca daca nu ne ocupam si de cea de-a doua situatie nu o sa prea mai avem ce sa vizitam/aratam turistilor.

Lasă un răspuns la Ciobanu Alin Marcel Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: