Topul meu de reclame de la Noaptea devoratorilor

1 min read

Sunt cred că printre ultimii care își împărtășește topul cu reclamele favorite și pot să recunosc că nu am avut răbdare să mă uit peste toate articolele, dar sper totuși să avem gusturi puțin mai diferite.

Ce am căutat la reclame în timpul NDdP:

1. Reclame care atrag atenția și sunt șanse mai mari să rămână brandul în minte.
2. Scenarii care duc povestea înspre un brand care rezolvă o problemă.
3. Povești care suprind prin emoționare.

Ce mi-a plăcut la NDdP:
1. Selecția reclamelor este globală.
Ok, toată lumea știe că reclamele sunt la stadiu de artă în USA și Europa, cei mai mulți bani investiți sunt aici, dar se mai strecor câteva reclame bune din alte părți ale lumii.
2. Nu se aleg toate reclamele mainstream.
Eu am mai făcut topuri de reclame care m-au impresionat, chiar și de la Superbowl, dar nu toate de acolo au fost incluse aici. Probabil că sunt mai multe lucruri luate în considerare în afară de awareness-ul creat la ele.

Ce nu mi-a plăcut:
1. Categorisirea reclamelor
Nu știu dacă e vreun sistem mai bun, dar pentru mine a fost obositor să urmăresc mai mult de 40 de minute încontinuu reclame australiene și japoneze. Nu vă dau exemplu, credeți-mă că noi nu suntem targetul.
2. Întărzierile
Eu cu Anca am cedat înainte de ultimul calup, pe la 3 și ceva. Știam dinainte că vor fi minim 5 ore de reclame, dar am început cu o oră mai târziu și totul s-a dus spre ore mult mai înaintate decât credeam.

Și în final, topul meu! Voi pune embeduite doar primele 3, ca să nu se încarce greu articolul.
Eu mai scot din când în când în evidență reclame care mi-au plăcut, care le puteți urmări la categoria Braketising

1. IKEA

2. Glenfield

3. Tom Tom

4. Born to create drama 1 și 2
5. Terrasuise – respectă natura
6. Snickers – cu veverițe
7. Hyunday – Motivarea angajaților
8. McDonalds – atacă Burger King
9. Harvey the Dog – convertirea vizitatorilor

10. Și bonus dacă vă mai amintiți, reclama românească cu tematică de Star Wars.

Mie astea mi-au plăcut. Cei care au rămas la ultimul calup pot să îmi zică dacă a mai fost ceva demn de menționat?

Rebranding-ul Dorna?

daniel
1 min read

Exemplu de globalizare in marketing

daniel
46 sec read

Se inchide Google Reader

Google a anunțat ieri că va scoate din uz Google Reader. Un client care eu personal îl folosesc de aproape 3 ani neîncetat. Ce...
daniel
35 sec read

2 Replies to “Topul meu de reclame de la Noaptea devoratorilor”

  1. Reclamele si consumatorii ce isi doresc oamenii de la produsele din reclame Indiferent daca firmelor le place sau nu, multi consumatori isi doresc urmatoarele: 1. Clientii isi doresc sa verifice ceea ce li se ofera inainte ca ei sa se hotarasaca sa cumpere. 2. Sa compartimenteze ceea ce li se ofera si sa cumpere bucata cu bucata, putin cate putin 3. Clientii vor sa combine si sa recombine oferta intr-o maniera care sa le convina. 4. Sa schimbe oferta cu ceva care sa le placa si mai mult. 5. Clientii isi doresc sa copieze si sa imparta oferta cu prietenii lor. 6. Clientii vor sa comunice oferta si altora 7. Si nu in ultimul rand sa co-branduiasca oferta cu interventiile lor personale sau cu recombinari. Clientii sunt la putere. Si totusi putine companii au realizat consecintele unei astfel de paradigme. Nu este de mirare ca in SUA, de-a lungul unui an corporatiile cheltuiesc in jur de 233 miliarde de dolari pe reclame. Si ramane o intrebare simpla: „Sa mergem la Muzeul de Arta sau la Sephora”? Companiile starilor de spirit pline de succes trebuie sa proiecteze o experienta emotionala, inclusiv prin reclame, campanii publicitare, pentru ca forma si conturul ating acum toate aspectele vietii si afacerilor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.