Toată lumea o să aibă de câștigat când o să înțeleagă că evenimentele nu aduc un plus enorm de informație nouă, așa cum se așteaptă.
Dacă tu lucrezi în domeniu și nu ești un penibil paralel, înseamnă că ceea ce se prezintă la evenimentul ăsta ar trebui să fie ceva ce sigur ai mai auzit, știut sau citit – formulat diferit sau asemănător.
Dar românii sunt tare diferiți. Românii vin la evenimente, ascultă, se plictisesc, pleacă mai repede și încep să critice.
Frățică, păi stai tu liniștit că tot ceea ce am auzit acolo e o mare prostie. E cel mult oldschool, oamenii ăștia nu își vor divulga secretele în fața a 200 de oameni.
Am decis de mult timp să îi ignor. Tot ce aud acuma de la oamenii care critică evenimentele din cauza speakerilor slabi nu mai sunt relevanți ca surse pentru mine.
Trebuie să se înțeleagă clar: conferințele sunt platforma ideală pentru socializare business (networking).
Conferințele sunt rampe de lansare pentru schimb de informații, viitoare colaborări recrutare sau chiar și pentru afaceri cu pișcoturi.
E mediul în care te poți întâlni cu colegii tăi de breaslă și ai acces la ceva foarte important: INFORMAȚIE – cum e la firma aia, cum am colaborat cu freelancer x, care sunt salariile, unde aveți sediu, ce bani se fac, care sunt clienții voștri, aveți nevoie de om pe?, eu? eu lucrez acolo de y timp, da, eu am făcut aia la firma z, uite aici o carte de vizită dacă aveți nevoie de așa ceva.
De majoritatea dăților trebuie doar să fii prezent și tot reușești să vorbești cu cineva interesant. Dacă ai și o carte de vizită, ai ceva în cap și nu ești un rahat cu ochi, ai șanse mari cu ăia 50 de euro pe care i-ai dat pe intrarea la eveniment să faci pe termen lung mii sau zeci de mii de euro.
Dar s-ar putea să greșesc și atunci conferințele nișate, evenimentele open, blogmeeturile sau geekmeeturile sunt niște prostii irelevante care nu merită băgate în seamă.
Despre conferinte http://t.co/iXBuppsq
Să fie atunci speakerii care ies în evidență cu prezentări muncite excepția care confirmă regula? Prin prezentare muncită mă refer la conținut care deși nu divulgă secretele meseriei îți oferă destulă informație nouă cât să-ți dea cel puțin de gândit.
Pe de altă parte, dacă nicio prezentare nu îți aprinde beculețul în timpul unei conferințe sunt două posibilități: ori conținutul conferinței este foarte slab, ori preferi să ți se dea mură-n gură.
Foarte bine zis Alex.
Spune-mi la cate prezentari locale sau nationale ai avut senzatia ca sunt muncite sau exceptionale din punct de vedere vizual?
Eu am vazut putine. Si nu am vazut mai multe la acelasi eveniment 😛
Îmi vin în gând prezentarea Cristinei de la SMS “PR, doresc relație serioasă cu bloggerii”, care s-a bazat pe un research bun și a fost foarte pe gustul meu (conținut de calitate) și prezentarea Bogdanei de la Webstock 2009 “Room Riders 24/7” care deși a adus în discuție lucruri pe care un om de online ar fi trebuit să le știe le-a expus destul de dramatic încât să pună multă lume din sală pe gânduri.
În rest, mulți speakeri care mi-au lăsat impresia că obiectivul lor este să ajungă în fața publicului, nu să-i comunice ceva relevant.
Deci in principiu sunt exceptii care confirma regula, am inteles bine? 🙂
Eu zic că da. Iar speakerii care nu se ridică (încă) la nivelul așteptărilor noastre ar trebui să afle asta. Apropo de a critica în lipsă, există alternativa feedback-ului live 😉
Am scris mai devreme despre conferinte http://t.co/iXBuppsq